Dispozitii de livrare

 

Sunt realizate de gestionar pentru un anumit client, pe baza unor informatii venite de la comercial si ajuta la descarcarea din stoc, fara a trebui sa stie amanunte legate de pret. Se refera strict la activitatea de vanzare, nu la consum. Pe baza lor se va descarca in mod automat gestiunea.

 

Ca modalitate de lucru, departamentul comercial instiinteaza pe gestionar asupra faptului ca trebuie sa dea un anumit produs pentru un client. Gestionarul completeaza Nr. dispozitie de livrare, data, clientul – alege din dosar parteneri, gestiunea sursa – de unde pleaca produsul respectiv, si din butonul Adauga se va deschide fereastra Stocuri, din care se pot selecta una sau mai multe pozitii. Prin validare, ele vor fi pozitionate automat in dispozitiile de livrare.

 dispozitie_livrare

 

De asemenea, se poate introduce manual cantitatea, codul de bare/lotul si seria.

 

Exista si aici butonul Dosar serii – care va prezenta dosarul seriilor.

 

Aceasta dispozitie de livrare se utilizeaza tocmai pentru a usura comunicare intre departamentul comercial si stocuri – trimiteri catre vanzare. Departamentul comercial va face doar factura.

 


 

Dosar dispozitii de livrare

 

Dosarul dispozitiilor de livrare prezinta toate dispoziile realizate de gestionari.

 

Cupride, sub forma de tabel:  gestiunea din care pleaca, nr. doc, daca a fost facturat sau inca nu, nr. de factura, nr. aviz, partenerul, observatii. Partea din dreapta a tabelului va cuprinde seriile si posibilitatea de adaugare serii pentru articolele care nu au deja.

 

Din dosar dispozitii se poate printa documentul salvat ca dispozitie de livrare. In cazul vanzarilor en-detail, cu dispozitia printata de la gestionar, se merge la comercial (sau contabilitate), unde se achita, apoi cu dovada platii se revine in gestiune de unde se elibereaza marfa.

Operatorul de la vanzari va trebui sa incarce dispozitia de livrare din fereastra vanzari, sa o valideaze, sa completeze preturile, sa aleaga clientul, numarul documentului, termenul de plata, sa salveze si sa tipareasca factura.

 

Dupa ce se factureaza o dispozitie de livrare, ea va fi marcata corespunzator in dosar dipozitii de livrare (bifa facturat) si asupra ei nu se vor mai putea opera modificari.

 

dosar_dispozitii

 

Butonul generare aviz va deschide o mica fereastra de dialog, care va cuprinde un numer de dipozitie de livrare, nr. aviz de insotire, data, cumparatorul, datele de indentificare ale acestuia, precum si numele delegatului si date de identificare corespunzatoare.

 

O dispozitie de livrare poate sa nu duca la o generare imediata a facturii, dupa cum este posibil ca dispozitii de livrare diferite sa corespunda unui singur aviz, in functie de cum se stabileste transportul produselor, sau dupa cum pregateste marfa gestionarul.

 

Dispozitiile de livrare vor afecta partea de stoc, fara a produce efecte imediate in contabilitate.

In tabel exista si coloana Nr. aviz, de unde se poate tipari avizul de insotire a marfii.